مطالب علمی با حال.

مطالب علمی از سراسر جهان نبینی از دستت رفته.

مطالب علمی با حال.

مطالب علمی از سراسر جهان نبینی از دستت رفته.

چگونه اطاعات در مغز ذخیره می شود؟

                                                                                     

تعداد سلول های عصبی یا نوترون ها در مغز به اندازه ی ستارگان کهکشان راه شیری یا ۱۶۶ برابر جمعیت روی کره ی زمین یعنی حدود هزار میلیارد است........

 

                                                                                   

تعداد سلول های عصبی یا نوترون ها در مغز به اندازه ی ستارگان کهکشان راه شیری یا ۱۶۶ برابر جمعیت روی کره ی زمین یعنی حدود هزار میلیارد است. 

این نوترون ها یا سلول های تخصص یافته ی مغز میتوانند در غشای پوشاننده ی بیرونی خود تکانه های کم ولتاژ الکتریکی ایجاد کنند.در واقع اگر کل قدرت الکتریکی سلول های مغز را جمع کنیم میتوانیم تنها یک لامپ ۱۰ وات را روشن کنیم! این ضربان های الکتریکی در طول دنباله های  رشته مانند تخصص یافته ی این سلول ها که آکسون نام دارند؛حرکت می کنند ودر انتهای آن ها باعث رها شدن مواد شیمیایی می شود که پیام را به سایر قسمت ها ی مغز منتقل می کنند. 

به نظر میرسد که همین ضربان های الکتریکی که ماهیت دوتایی(صفر و یک )دارند؛اطلاعاتی درباره ی دنیای خارج را حمل میکنند:این که من چه چیزی را میبینم؟این که گرسنه هستم یا نه؟ 

این که در کدام مسیر باید حرکت کنم؟و... 

هنگامی که به عمق مغز میرسیم؛به گروه هایی از نوترون ها برخورد میکنیم که در پدیده های بسیار پیچیده  تر مثل یاد آوری وقایع؛قضاوت بر مبنای ارزش ها؛شبیه سازی آینده های محتمل و مانند این ها دخیل هستند.در چنین جا هایی رمز گشایی از این پیام ها ی الکتریکی بسیار مشکل میشود.مشکلی که در این جا با آن رو به رو هستیم مثل این است که شما سر پوش یک رایانه را بردارید و با اندازه گیری فعالیت چند ترانزیستور درون آن که میان دو ولتاژ بالا و پایین نوسان میکنند؛بخواهید محتوای صفحات اینترنتی که کاربر این رایانه در حال مرور آن ها است؛را حدس بزنید!

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد افخمی اردکانی دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 06:02 ب.ظ http://www.afkhami.blogsky.com

با سلام
وبلاگ قشنگ و پر محتوایی دارین.
به ما هم سر بزن.
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد